Lad os droppe ordet “fri” når det ikke passer!

I går hjalp jeg en veninde, der ikke kunne forstå at hendes internetforbindelse var blevet lukket, når nu den var med fri trafik.
Fri trafik viste sig i virkeligheden at være 20GB pr. måned.

Senere på aftenen så jeg en tv-reklame for Kokken og Jomfruen, i den var der et tilbud med en menu inkl. fri vin.
Her betød fri vin 1 flaske pr. kuvert.

I begge tilfælde er der tale om grænser som det er meget realistisk at støde på for en gennemsnitlig person, hvilket er til stor gene for personen - og i sidste ende også firmaet, da enhver som rammer disse grænser vil stå tilbage med en dårlig smag i munden.
Min veninde havde for eksempel ganske svært ved at forklare sin 2 årige datter hvorfor hun ikke kunne se mere Bamse og Kylling den måned.

Så, skal vi, som folk der beskæftiger os professionelt med markedsføring, ikke blive enige om at vi hver især gør en ihærdig indsats for at minimere brugen af ordet fri? :-)



Del:These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • del.icio.us
  • digg

Skriv en kommentar