Undgå inkluderet grafik i din e-mail signatur

En ting som er ved at blive mere og mere populært er, at man i sin e-mail signatur inkluderer et stykke grafik, eksempelvis et firmalogo.

Det er jo umiddelbart en oplagt ting, da det er med til at brande firmaet bag e-mailen godt, men der er et væsentligt problem:
Alle mails ser ud som om at de har en vedhæftet fil!

Det lyder måske ikke som et stort problem, men hvis man har en arbejdsfunktion hvor man engang imellem modtager filer fra samme person, så gør det at man i sin oversigt ikke kan se hvilke mails som rent faktisk har en vedhæftet fil, og det gør at man skal ind og åbne hver enkelt, eller kigge på den samlede størrelse af mailen, for at finde en bestemt vedhæftning.

Et andet problem er webbaserede e-mail klienter som ofte bare viser et inkluderet billede som en -helt almindelig vedhæftet fil, hvor billedet ikke engang er sat ind i mailen der hvor du selv har placeret det.

Der er måder hvormed man kan undgå at et inkluderet billede i en signatur ligner en vedhæftet fil, men disse måder er afhængige af om modtageren af mailen bruger samme e-mail klient som man selv gør, jeg er i hvert fald endnu ikke faldet over en metode som fungerer på tværs af forskellige e-mail klienter.

Løsning
Hvis du meget gerne vil have et logo i din signatur, så overvej i stedet at placere billedet på en webserver og så blot indsætte det i e-mailen som et stykke html.
Det gør ganske vidst at brugeren i nyere e-mail programmer selv skal acceptere at han gerne vil se billedet, men til gengæld undgår man problemet med at det ligner en vedhæftet fil, og i det lange løb vil man også spare lidt båndbredde.



Del:These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • del.icio.us
  • digg

5 kommentarer

  1. Claus Sibast siger: (18. august 2010 kl. 14:09 )

    Hejsa
    Interessant indlæg som du har skrevet og helt sikkert noget de fleste virksomheder kender til som ønsker at have en præsentabel e-mailsignatur.
    Der er jo gået et stykke tid siden du skrev indlægget og vi lancerede en løsning for 12 mdr. som kan løse udfordringen med at have billeder og andet grafik i e-mailsignaturer. Med fokus på at alle modtager korrekt og ikke som vedhæftede filer. løsningen hedder mailsuit og er den eneste i verden som samtidig adgang til centralt styring (som er webbaseret) hvor man løbende kan gøre opmærksom på nye produkter og salgskampagner..
    Du kan se mere på www.mailsuit.dk

    Med venlig hilsen
    Claus Sibast
    mailsuit

  2. Mads Buch Stage siger: (18. august 2010 kl. 15:34 )

    Tak for kommentaren, men tror ikke at den gennemsnitlige Flash-udvikler bruger Outlook, selvom der givetvis er en masse kunder der gør :-)

    Kunne ikke se noget specifikt om hvordan Mailsuit fungerer, men formoder at det den gør er at den indsætter noget html, og at billedet så først vises når man har sagt “ja tak’” til at indlæse billeder?

    Men, uanfægtet den problemstilling, så er nem og central signaturstyring helt sikkert en god ting i større organisationer.

  3. Claus Sibast siger: (18. august 2010 kl. 15:56 )

    Du har helt sikkert ret i at de fleste flashudviklere ikke anvender Outlook.. OG derfor lancerer vi lige om hjørnet en version til Thunderbird :-) !

    mailsuit fungerer ved at grafik pakkes ind via det klientsoftware som installeres på den enkelte pc (det helt tekniske i denne proces er vores programmørers hjørne).. Selv designet udskæres i tabeller og laves ud fra specs. som betyder at mailen fylder minimalt og ikke fanges i spam.. - vi tester alle design op mod de gængse spamfiltre for at sikre dette. Envidere testes design i alle e-mailsystemer så vi ved at de modtages korrekt. Der skal derfor ikke klikkes “ja tak” da grafik vises automatisk..

    Det er klart at når det er muligt at anvende flash i e-mailsignaturer er vi de første til at lancere og så vil jeg selvfølgelig lige sende dig en mail ;-)

  4. Mads Buch Stage siger: (18. august 2010 kl. 16:46 )

    Som Flash-udvikler håber jeg absolut ikke på at det bliver muligt at bruge Flash i signaturer!

    Det vil betyde at brugere får en rigtig god grund til at hade Flash, og jeg kan faktisk ikke se hvad man skulle bruge det til?

    Signaturer bør, efter min mening, ikke være en kanal til massiv-reklame, særligt af den animerede slags - men det er jo smag og behag :-)

  5. Claus Sibast siger: (18. august 2010 kl. 16:58 )

    Jeg er helt enig! Og egentlig er det også kun væres lidt nørded gen som gør at vi tager udfordringen op. Det er klart at vores fokus stadig vil være at e-mailsignaturer skal være præsentable og ikke opfattes som et reklamemedie.. lige som de referencer som vi har på vores webside http://www.mailsuit.com/referencer.htm ;-)

Skriv en kommentar