Wupti.com - Er der lige så meget cirkus over det som klovnen i reklamen antyder?

Wupti.comHar du set TV2 inden for den seneste uges tid, særligt Morgen Tv, så har du garanteret også set en reklame for Wupti.com “Danmarks største onlineforhandler af elektronik og hårde hvidevarer”.

I reklamen er der en butikssælger der spiller klovn, og ærlig talt, så virker det på mig rent faktisk som om at der er en del cirkus over det!

For dem der ikke har set tv-reklamen, så er der i den en mandestemme der fortæller om Wupti.com, Danmarks nye, store onlineforhandler af elektronik og hårde hvidevarer, der åbner på nettet den 13. november. Han fortsætter og siger at de har hyret branchens bedste sælger til at stå for det, hvor efter man ser en mand i et klovnekostume, som fortæller at hver gang han har været med til en butiksåbning, så har han klædt sig ud som klovn, hvortil mandestemmen svarer at det er på nettet, så der er ikke nogen butikker!
Hertil siger klovnen: “Nettet? Det er jo ikke andet en poker og porno!”

NB: Ovenstående er frit fra hukommelsen, for på trods af at Wupti.com jo her forsøger at give udtryk for at de har styr på det med internettet, så er det ikke lykkedes mig at opspore deres tv-reklame på nettet.

Jeg kunne jo slet ikke dy mig for at gå ind og se dette fantastiske nye site, og jo, jeg må sige at det er fantastisk…fantastisk middelmådigt.

  • De har Flash-video kørende med en mand der peger i semi-dårlig kvalitet
  • De har et uendeligt og særdeles bombastisk musikloop kørende - og man kan vel og mærke ikke slå lyden fra
  • De har IKKE en mulighed for at man kan tilmelde sig et nyhedsbrev, så man får en mail når de åbner
  • De har IKKE konkret information om hvad man kan finde i forretningen, og til hvilke priser.

Nå, at sitet virkede så lemfældigt udført gjorde at jeg blev lidt nysgerrig, når der kører en stor tv-kampagne er der immervæk en del penge bagved, så hvor kommer de penge fra?
Ja, du gættede rigtigt, det er naturligvis det jyske elselskab NRGI der står bagved!
Kilde: Comon - Elselskab åbner ny onlineportal mandag

Og hvorfor jeg siger selvfølgelig?
Jo, for efter at elselskaberne har kastet sig over et af Danmarks mest konkurrenceprægede områder, højhastighedsbredbånd, så er det jo kun naturligt at de fortsætter ekspansionen til endnu et område med enorm konkurrence, nemlig onlineforhandling af elektronik og hårde hvidevarer, endnu et område som de med deres store pengetank….undskyld, store ekspertise naturligvis kan få succes inden for.

Ja ja, dette er et rant, ingen tvivl om det, men på mig og se virker det foreløbigt bare så ugennemtænkt, det kan sagtens være at det indtryk ændrer sig når deres shop går live d. 13. november, monstro ikke jeg laver en lille opfølgning på det?

Imellemtiden kan du selv se det fantastiske site her:
Wupti.com

P.s: Fik jeg nævnt at hvis man p.t. laver en søgning på Google, at så er det en generisk Speednames registrering der kommer frem på wupti.com, samt at en af deres konkurrenter har et sponsoreret link på samme søgning?

Update 13:07: Fandt lige et par andre blogs der også skriver om Wupti:
DeMib - Oops, Wupti
Concept Interest - Wupti.com - hvad skete med datoen?

Man må i sandhed sige at firmaer efterhånden skal passe på med at være for smarte ;-)
Omend det jo må siges at generere en masse omtale.



Tags: ,
Del:These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • del.icio.us
  • digg

8 kommentarer

  1. Dr. Thrane siger: (8. november 2006 kl. 11:35 )

    Det er altid rart at se, hvordan tumpede tiltag sponsoreret af stakkels jyske elkunder kan generere millioner over den - som du påpeger - mere eller mindre kompetente reklamebranche …

    Hvornår mon de lancerer et mobilselskab; det er vist også på mode …

  2. JBOY siger: (8. november 2006 kl. 12:04 )

    Tak skæbne, hvilket talentløst tiltag :)

  3. Lars siger: (11. november 2006 kl. 00:57 )

    Når man søger på google, så finder man også det her: Antal ansatte 7 :p hehe.

    Men jeg vil mene, at priserne bliver afgørende, folk er ligeglade med hvor meget information der er om produkterne, de vil bare have en bestemt vare til den billigste pris (eller er jeg den eneste der er sådan)

    btw. Fin side du/I har her ;)

  4. Mads Buch Stage siger: (13. november 2006 kl. 12:20 )

    Hej Lars,

    Prisen er givetvis vigtig på nettet, man kan ikke tillade sig at tage dobbelt så meget for noget som konkurrenterne, men det er samtidig også vigtigt at skille sig ud på andet end prisen, for lav pris skaber ikke loyalitet.

    Skal jeg komme med et konkret eksempel, så har jeg tidligere været stor forbruger af CDWOW, fordi de da de kom fra var de billigste og havde fragt inklusiv i prisen. ;en nu zapper jeg tilfældigt rundt mellem dem og Play.com, alt efter hvor varen er billigst.

    Derimod har jeg aldrig haft købt engelske bøger fra andre steder end Amazon, fordi deres site er så avanceret og hjælper mig på rigtigt mange måder. Jeg har naturligvis samtidig en formodning om at de høre til i den billigere ende, men jeg har rent faktisk aldrig undersøgt det specifikt.

    Og tak :-)

    Mads

  5. Bo Visgaard Nielsen siger: (14. februar 2007 kl. 14:07 )

    Det virker underligt når de siger i reklamen at “knold” vil bygge et kæmpe indkøbscenter med vare fra VÆG til LOFT…. er det stuk de handler med…
    Mon ikke det skulle være fra gulv til loft? Det er ubetinget nemmere med hårde hvidevarer

    Bo

  6. Mads Buch Stage siger: (14. februar 2007 kl. 17:34 )

    He, det havde jeg slet ikke lagt mærke til, frem for at zappe væk tror jeg at jeg vil lytte lidt efter næste gang ;-)

  7. JBOY siger: (14. februar 2007 kl. 17:39 )

    Man kunne også undre sig over at wupti.com har en gøgler ansat, til at udtænkte ligegyldige planer for bixen!? :)

  8. anelt siger: (23. august 2007 kl. 19:28 )

    Jeg synes priserne er meget høje har købt et ipod til firmaet porsecurity.dk og dagen after fandt jeg den billiger hos getmore

Skriv en kommentar