Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-includes/cache.php on line 33

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-content/plugins/sem-subscribe-me2/sem-subscribe-me.php on line 511

Strict Standards: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, non-static method UltimateTagWarriorActions::ultimate_query_vars() should not be called statically in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-includes/functions.php on line 1252

Strict Standards: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, non-static method UltimateTagWarriorActions::ultimate_posts_where() should not be called statically in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-includes/functions.php on line 1252

Strict Standards: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, non-static method UltimateTagWarriorActions::ultimate_posts_join() should not be called statically in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-includes/functions.php on line 1252

Strict Standards: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, non-static method UltimateTagWarriorActions::ultimate_tag_templates() should not be called statically in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-includes/functions.php on line 1329
Nyt i ActionScript 3 - Del 2 - Point klassen - omFlash();
Strict Standards: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, non-static method UltimateTagWarriorActions::ultimate_add_ajax_javascript() should not be called statically in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-includes/functions.php on line 1329

Nyt i ActionScript 3 - Del 2 - Point klassen


Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-includes/functions-formatting.php on line 83

Strict Standards: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, non-static method UltimateTagWarriorActions::ultimate_the_content_filter() should not be called statically in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-includes/functions.php on line 1252

Strict Standards: Non-static method UltimateTagWarriorActions::regExEscape() should not be called statically in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-content/plugins/UltimateTagWarrior/ultimate-tag-warrior-actions.php on line 638

Strict Standards: Non-static method UltimateTagWarriorActions::regExEscape() should not be called statically in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-content/plugins/UltimateTagWarrior/ultimate-tag-warrior-actions.php on line 638

Strict Standards: Non-static method UltimateTagWarriorActions::regExEscape() should not be called statically in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-content/plugins/UltimateTagWarrior/ultimate-tag-warrior-actions.php on line 639

Strict Standards: Non-static method UltimateTagWarriorActions::regExEscape() should not be called statically in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-content/plugins/UltimateTagWarrior/ultimate-tag-warrior-actions.php on line 639

Strict Standards: Non-static method UltimateTagWarriorActions::replaceTagWithLink() should not be called statically in /var/www/omflash.dk/public_html/wp-content/plugins/UltimateTagWarrior/ultimate-tag-warrior-actions.php on line 643

De næste par gule sedler har jeg sat ud for den nye Point klasse, som i dokumentation beskrives om værende en repræsentation af 2 punkter på en 2 dimensionel akse.
Ok, det lyder lidt småkedeligt, men den har faktisk et par meget coole funktioner.

“Efterfølgeren” til localToGlobal objekt
Der har igennem lang tid i ActionScript været en funktion til at oversætte koordinater fra et niveau i Flash til et andet, de såkaldte localToGlobal og globalToLocal funktioner.

For at bruge dem skulle man lave et nyt objekt af typen objekt og sætte værdierne x og y:

var myPoint:Object = new Object();
myPoint.x = 50;
myPoint.y = 20;

Man kan godt sige at Point er afløseren til dette noname objekt, sådan så man nu i stedet vil gøre det på følgende måde:

var myPoint1:Point = new Point(5, 10);

distance() og polar()
Med Point følger også 2 nyttige nye funktioner, nemlig distance() og polar().

distance()
Distance() bruges, som navnet antyder, til at finde distancen mellem to punkter, altså to forskellige Point objekter.
Ok, det er jo ikke noget som man ikke selv har kunnet beregne sig frem til med a^2 * b^2 = c^2, men det gør det jo altid nemmere når der er en indbygget funktion til det.

polar()
Hvor funktionen af distance() gav sig selv, er polar() lidt mere intetsigende, i hvert fald hvis man som mig ikke er den store matematiknørd.

Anyway, funktionen skal bruge to input, en distance og en vinkel, og udfra det returnerer den så et nyt punkt:

var distance:Number = 100;
var angle:Number = 45;
var translatePoint:Point = Point.polar(distance, angle);

Værdierne x og y på det nye punkt repræsenterer så den værdi som man skal tilføje/fratrække et eksisterende objekts x og y for at rykke det pågældende objekt den distance og vinkel som man har angivet, altså:

mitDisplayObjekt._x += translatePoint.x;
mitDisplayObjekt._y += translatePoint.y;

Igen, ikke noget som man ikke kunne lave manuelt tidligere, men dog en del nemmere her.

Så langt, så godt, flere gule sedler følger :-)



Del:These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • del.icio.us
  • digg

Skriv en kommentar