Et rigtig godt eksempel på rigtig dårlig brug af Flash!

IAB, den internationale brancheforening for annoncering på internettet, har netop lanceret et nyt Flash site, der skal være med til at give annoncørerne et indblik i de forskellige former for digital markedsføring, naturligvis i håbet om at de fremover ville bruge flere penge på den del af deres markedsføring.

Men, hold kæft hvor er det ringe!

Sitet består af en “lækker” skal, med nydelig grafik og knapper der animerer, fantastisk!
Hvad der er mindre fantastisk er det det hele drejer sig om, nemlig indholdet. For samtlige menupunkter man klikker på, er det eneste der kommer frem et forholdsvis lille tekstfelt, hvor teksten så ændrer sig alt efter hvad man har klikket på.
Jeg skal erkende at jeg ikke ved om det der står er interessant, for det ser så kedeligt ud så jeg ikke har givet mig i kast med at læse det.
Hvor er billederne? Lyden? Videoen? De gode cases? Ja, hvor er alt de elementer som kan drage fordel af at blive vist i Flash?

Det her site burde være lavet i almindelig html, så havde fokus stadigvæk været på indholdet fremfor alle de unødigt flashy overgange.

Det er en ommer’ IAB, og meget skuffende at en brancheorganisation kan gøre det så dårligt, og særligt i en situation hvor de rent faktisk forsøger at fortælle om fordelene ved internettet, men i stedet leverer en solid case med mange af de ting som man ikke bør gøre:
iNTERACTIVE ADVERTISING - Media More Engaging



Del:These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • del.icio.us
  • digg

Skriv en kommentar