Det Smukkeste Ord - Salgskynisme når det er bedst

Du har et højt betalt og meget velrespekteret job i reklamebranchen som du gerne vil af med, og hvordan kommer du så nemmest det? Jo, du skriver en offentlig artikel hvor du med navnsnævnelse fortæller hvordan du har solgt din sjæl.

Du kender måske Knud Romer fra Smagsdommerne på DR2, hvor han er en af de højestråbende debatdeltagere (og som oftest med noget at have det i, synes jeg), og forleden læste jeg en længere artikel om ham i Berlingske Tidende. Artikelen i sig selv er for øvrigt værd at læse, men i den refererer Knud Romer, så tilbage i 90′erne var en meget anset mand i reklamebrancen, til en artikel han har skrevet for at komme af med sit job, artiklen “Det Smukkeste Ord”.

Det gjorde mig så nysgerrig, at jeg straks hoppede hen foran pc’en (yes, du hørte rigtigt, det var en artikel på papir jeg havde læst!) og jubiiede lidt på artiklen.
Den er super underholdende og giver et godt, omend noget kynisk og ensidigt indblik i, hvad sælgere gør og ikke gør for at sælge deres produkter, i dette tilfælde en reklamekampagne til 80 millioner til Bodum, fantastisk læsning! :-)

Uden yderligere afbrydelser:
Knud Romer - Det Smukkeste Ord



Del:These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • del.icio.us
  • digg

Skriv en kommentar